Găină umplută fiartă

sâmbătă, 25 ianuarie 2014

Ce poate fi mai bun decât o găină crescută în curte la mama? Din păcate eu sunt prea departe ca să am fericirea asta, aşa că am cumpărat o găina.

Singurul lucru e că nu avea inima, ficatul şi pipota pe care le-aş fi folosit la umplutură. Voi dacă le aveţi folosiţi-le, umplutura va fi mai bună.








Ingrediente pentru 6 porţii:
o găină mai plinuţă
80 gr kaiser sau slănină cu un pic de carne sau bacon
80 gr varză
un morcov
o tulpină de ţelina 
o ceapă
pesmet sau pâine înmuiată în lapte
2 linguri de parmezan sau orice fel de brânză rasă
2 ouă
2 căţei de usturoi
o linguriţă de cimbru
2 frunze de salvie
o rămurică de rozmarin
sare 
piper

          
Mod de preparare:

Găina se curăţă foarte bine, dacă e nevoie se pârleşte după care se spală. Umplutura se face cu: kaiser, varză, usturoi, rozmarin, salvie tăiate mărunt la care se adauga parmezanul, cimbrul, ouăle, pesmetul, sare şi piper.

Se umple găina şi se coase (există ace de bucătărie, dar eu nu am, am folosit un ac mare şi aţă de bucătărie).
     
Se pune într-o oală mare cu morcovul, ţelina şi ceapa şi se acoperă cu apă mai mult cu o palmă. Apa se sărează în momentul fierberii. Se fierbe pentru aproximativ două ore, depinde de găină. Se încearcă cu furculiţa.
     
Când găina este fiartă se scoate, se lasă puţin la răcit şi se taie, întâi în două ca să se poată tăia umplutura pe cât posibil în felii. Porţionarea trebuie să se facă repede ca să nu se răcească de tot.

Se serveşte carnea alături de umplutură. Supa rezultată, dacă nu se foloseşte imediat, se congelează.

          
Poftă bună!
    
     
     
     

     



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Reţete uşoare Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino